Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / PROČ? Nejde kopírovat na Disk
- - Od dejvid1980 Dne 2016-07-10 10:00
Už mě přátelé s prominutím serete !!

Mohl by ten Turris fungovat aspoň pár měsíců v klidu beztoho abych na něm pořád něco řešil?

Pár týdnů mi NAS ( externí disk ) fungoval bez problémů . A ted na něho nemohu kopírovat. Z něho kopírovat jde. Disk mám pod uživatelským jménem a heslem ....

Jestli jste zase dělali update Turrisu a něco se nepovedlo tak to nedělejte .... Po každém vašem updatu se to rozhodí a dávám to dohromady!
Nadřazený - - Od kolul.mojeid.cz Dne 2016-07-10 10:17 Hlasů 1
Každý může Turris vrátit:wink:
Nadřazený - Od dejvid1980 Dne 2016-07-10 10:25
Chytrá odpověd .... Napsal bych že bych uvítal kdyby to bylo " Náš zákazník náš pán " ale tady byl Router zadarmo ... Někdy mi příjde že dělám betatestera ...
Nadřazený - - Od NONES (>>>) Dne 2016-07-10 10:33 Hlasů 4
Úvodem bych se také přimlouval za slušné vyjadřování na tomto fóru. Sprostými výrazy ještě nikdo nic nevyřešil.
Poslední update Turris OS na verzi 3.0 proběhl koncem června 2016.
Já provozuji na routeru celkem 4 disky a přístup na ně i z nich mi funguje bez problémů.
Doporučuji vám k prostudování sekci NAS na dokumentačním webu projektu Turris.
Podle ní to mám nastavené a chodí to již roky. Zkontrolujte si, případně upravte a opravte své nastavení.
To, že Vám nejde na NAS kopírovat je většinou způsobené nedostatečnými oprávněními na úrovni file-systému, kde máte NAS disky namapovány. Zaměřte se hlavně tímto směrem.
Že se po nějakém update něco pokazí by se jistě stávat nemělo. Ale je to jistá daň za to, že do routeru má každý uživatel plný administrační přístup a může si v něm dělat a instalovat a konfigurovat, co chce a jak chce (s výjimkou odesílání smluvních povinných dat). Jistě není záměrem teamu projektu Turris v CZ.NIC, aby nám v routerech něco kazili, ale zároveň chápu, že není v jejich silách otestovat před každým updatem TurrisOS všechny možné konfigurace každého jednotlivého uživatele. Předpokládám, že pokud budete mít router v základní konfiguraci, bude Vám po každém updatu chodit vše, jak má.
Nadřazený - - Od tr3027 Dne 2016-07-11 11:47
Předpokládám, že pokud budete mít router v základní konfiguraci, bude Vám po každém updatu chodit vše, jak má.

Tenhle predpoklad muzu potvrdit - Turris provozuji (zatim?) pouze jako router (na hrani mam jine hracky) a jeste se mi nikdy nestalo, ze by po aktualizacich zlobil. Tedy s vyjimkou
  * vadneho ATSHA https://www.turris.cz/forum/topic_show.pl?pid=3571, coz ovsem nebyl problem aktualizace
  * a nikdy nevyreseho problemu ve Forrisu (https://www.turris.cz/forum/topic_show.pl?pid=6196), ktery uz me ovsem netrapi. Ne, reset do tovarniho jsem nezkousel - opravdu me ten Forris netrapi :-D
Nadřazený - - Od dejvid1980 Dne 2016-07-12 15:39
"Předpokládám, že pokud budete mít router v základní konfiguraci, bude Vám po každém updatu chodit vše, jak má."

Nezlobte se, ale mít Router v základním nastavení je úplná hovadina .... To docela postrádá smysl Turrisu. Ale nikdo nenapsal proč zapisování funguje nějakou dobu (záloha PC v domácnosti ) a zrazu to nejde?! Router někdo ovládá ze společnosti CZ.NIC ? Mají sbírat data. Ne?
Nadřazený - - Od Ondřej Caletka (>>>) Dne 2016-07-12 16:21 Hlasů 2

> Ale nikdo nenapsal proč zapisování funguje nějakou dobu (záloha PC v domácnosti ) a zrazu to nejde?!


Možná byste měl začít hledáním odpovědi na tuto otázku. A ano, musíte hledat u sebe, nikdo jiný to za vás neudělá. Až na tu odpověď přijdete, nejspíš zjistíte, že s automatickými aktualizacemi vůbec nesouvisí. Pokud byste nějakou souvislost přeci jen našel, můžete ji nahlásit a tím pomoci předejít podobným problémům v budoucnu. Ano, jste betatester, tak to ostatně bylo vždy prezentováno.
Nadřazený - - Od dejvid1980 Dne 2016-07-12 18:54
Takže jinak řečeno .... Turris a lidé kteří za ním stojí nejdou s dobou protože dokud jsem měl Windows 7 o Turrisu jsem nevěděl ... Co jsem přešel na WIN10 jedna patálie za druhou .... A co se týče aktualizací Routeru, tak ano, nejednou jsem to musel vrátit do továrního nastavení protože Turris svítil ale nekomunikoval ze světem ... Takže všichni jste happy jenom já mám problém .... tak to pak jo pánové :eek:
Nadřazený - Od NONES (>>>) Dne 2016-07-12 19:13 Hlasů 4
Bohužel, opět musím konstatovat, že jste vedle jak ta jedle. Provozuji na jednom ze svých počítačů v LAN síti za Turrisem Windows 10 již od září 2015 a s komunikací tohoto počítače v rámci LAN ani do Internetu nemám za celou tu dobu jediný sebemenší problém.
Nadřazený - Od Ondřej Caletka (>>>) Dne 2016-07-13 09:03 Hlasů 5
Lidé, co stojí za Turrisem jdou s dobou a tak dávno Windows nepoužívají :P

Pokud vám ve Windows 7 všechno fungovalo a ve Windows 10 to přestalo, jak vás vůbec napadlo myslet si, že za to může Turris? To je asi to nejméně pravděpodobné vysvětlení.
Nadřazený - Od Milan_S Dne 2016-07-13 15:14
Také bych hledal chybu někde jinde než v systému WIN10. Mám v síti jak WIN7 tak WIN 10 a ukládání dat na sdílený disk funguje z obou systémů.
Nadřazený - - Od jakubskrz Dne 2016-07-12 17:02 Hlasů 1
Smyslem Turrisu je právě a hlavně sbírat data. To, že si v něm můžeme zároveň vrtat a hrát si s ním je jen bonus, ne privilegium. Pakliže tomu nerozumíte, tak v tom nevrtejte a hotovo.

Pokud ale přesto chcete Turris používat jako něco víc, než jen router, tak co takhle napsat co konkrétně nefunguje, na co si router stěžuje v logu a jak jste ho vlastně nakonfiguroval, namísto toho aby jste si zde jen vyléval negativní emoce. Nevím jak ostatním, ale má křišťálová koule mi odmítá odpovědět zda se vám na disku jen nezmršili oprávnění, nebo vám došlo volné místo, nebo…
Nadřazený - - Od dejvid1980 Dne 2016-07-12 18:55
Takže jinak řečeno .... Turris a lidé kteří za ním stojí nejdou s dobou protože dokud jsem měl Windows 7 o Turrisu jsem nevěděl ... Co jsem přešel na WIN10 jedna patálie za druhou .... A co se týče aktualizací Routeru, tak ano, nejednou jsem to musel vrátit do továrního nastavení protože Turris svítil ale nekomunikoval ze světem ... Takže všichni jste happy jenom já mám problém .... tak to pak jo pánové
Nadřazený - Od NONES (>>>) Dne 2016-07-12 19:13
Bohužel, opět musím konstatovat, že jste vedle jak ta jedle. Provozuji na jednom ze svých počítačů v LAN síti za Turrisem Windows 10 již od září 2015 a s komunikací tohoto počítače v rámci LAN ani do Internetu nemám za celou tu dobu jediný sebemenší problém.
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / PROČ? Nejde kopírovat na Disk

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill