Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Nefunkcni email notifikace - update/restart (uzamčeno)
- - Od libort Dne 2016-11-11 11:52
Ahoj,

nevim z jakeho duvodu, ale nejsem schopen prinutit Turris Omnia aby mi poslal notifikaci na email. Zkousel jsem jak Turris, tak vlastni. Kdyz mam zvoleny Turris a dam "odeslat testovaci zpravu", tak dostanu nasledujici:

Odesílání testovací zprávy selhalo. Selhání bylo pravděpodobně způsobeno špatným nastavením.
Navrácená chyba:
Failed to send: msmtp: cannot connect to smtp.turris.cz, port 465: Permission denied
msmtp: could not send mail (account default from /tmp/user_notify_test/.locked/msmtp.cfg.17325)

Pri vlastni konfiguraci (to pravda nemusi byt 100%) je to podobne:
Odesílání testovací zprávy selhalo. Selhání bylo pravděpodobně způsobeno špatným nastavením.
Navrácená chyba:
Failed to send: msmtp: cannot connect to smtp.gmail.com, port 465: Permission denied
msmtp: could not send mail (account default from /tmp/user_notify_test/.locked/msmtp.cfg.17579)

Pokud nekdo vi, pripadne se s tim setkal, tak uvitam informace.
Dik,
Libor
Nadřazený - - Od Ondřej Caletka (>>>) Dne 2016-11-11 12:57
Tohle vypadá na rozbitou konfiguraci IPv6. Co hlásí vystup příkazů ping6 a ping na zmíněné servery?
Jakým způsobem je realizováno připojení k Internetu?
Nadřazený - Od libort Dne 2016-11-11 15:59
Tak to bude patrne ono:

Konektivita IPv6  Chyba
Dostupnost IPv6 brány  Chyba

Ale v tom pripade to bude spis problem na strane providera (mistni wifi). Zkusim pozjistovat, jak se veci maji na jejich strane.

Ze mi tam vyskakuje IPv6 cervene jsem vedel, ale netusil, ze to zpusobi nejaky problem. Myslel jsem si, ze IPv4 zatim dostacuje.

Libor
Nadřazený - - Od libort Dne 2016-11-23 09:46
OK, tak mam potvrzeno, ze IPv6 neni u meho poskytovatele podporovano.
Da se tedy problem s nefunkcnim odesilanim notifikaci a absenci IPv6 obejit/vyresit?

Dekuji,
Libor
Nadřazený - - Od Ondřej Caletka (>>>) Dne 2016-11-25 14:10
Zkuste prosím ty příkazy ping a ping6 na cílový server. Absence IPv6 podpory není problém, problém může být rozbitá IPv6, kdy si router chybně myslí, že IPv6 funguje, i když tomu tak není.
Nadřazený - - Od libort Dne 2016-11-28 14:06
tak to vypada nasledovne:

root@turris:~# ping smtp.turris.cz
PING smtp.turris.cz (217.31.192.110): 56 data bytes
64 bytes from 217.31.192.110: seq=0 ttl=54 time=5.958 ms
64 bytes from 217.31.192.110: seq=1 ttl=54 time=3.698 ms
64 bytes from 217.31.192.110: seq=2 ttl=54 time=3.309 ms
64 bytes from 217.31.192.110: seq=3 ttl=54 time=4.099 ms
^C
--- smtp.turris.cz ping statistics ---
14 packets transmitted, 14 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 3.309/4.870/8.222 ms

root@turris:~# ping6 smtp.turris.cz
PING smtp.turris.cz (2001:1488:ac15:ff80::110): 56 data bytes
ping6: sendto: Permission denied
root@turris:~#
Nadřazený - - Od Ondřej Caletka (>>>) Dne 2016-11-28 16:08
To vypadá správně. Zkusil jsem svůj router zapojit do IPv4-only sítě a choval se přesně stejně, jen s tím rozdílem, že to e-maily bez problému posílá.

Nenapadá mě, co by mohlo být špatně.
Nadřazený - - Od libort Dne 2016-11-28 16:21
Ne ze by to bylo neco zivotne duleziteho, ale kdyz uz tak uz.

Nejsem zadny expert na OpenWRT, takze jedine co muzu zkusit je to hodit do "tovarniho nastaveni" a uvidime co to udela. Udelam predtim zalohu at to nemusim komplet nastavovat.

BTW mozna bude nejlepsi to nastavit komplet rucne, at vim do ceho vseho vrtam. Jedine co by se mi hodilo nedelat rucne je alokace mac/ip. Kdyz se divam na konfiguracni text file dhcp, tak by nemel byt problem to tam po restartu vlozit a nemusel bych aspon tuhletu cast delat rucne. Je to tak?
Nadřazený - Od libort Dne 2016-11-28 17:39
Tak to nevypada, ze by to pomohlo.

Emaily porad nechodi, lepe receno dostavam porad stejnou hlasku:
Failed to send: uci: Entry not found
uci: Entry not found
msmtp: cannot connect to smtp.turris.cz, port 465: Permission denied
msmtp: could not send mail (account default from /tmp/user_notify_test/.locked/msmtp.cfg.3115)


Pri uvodni konfiguraci jsem si vsimnul nasledujiciho (mozna to pomuze):
- connectivity test failed .... testing connection with disabled forwarding
- pote je connectivity test successful
- pri nasledujici synchronizaci casu dostanu hlasku "We could not synchronize the time with a timeserver, probably due to a loss of connection....." Kdyz dam "sync with your computer clock" tak uz je to OK
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Nefunkcni email notifikace - update/restart (uzamčeno)

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill