Zdálo se že statistiky začali fungovat, tak jsem to dále neřešil. Dnes jsem se po delší době přihlásil na portál turris.cz a zjistil jsem, že už dlouho zase nefungují a že tam je nově statistika výpadku, která mě docela vyděsila. Přitom internetové spojení celou dobu fungovalo. Jen v posledním týdnu jsem si všiml, že mi občas nejdou načíst některé webové stránky a to mě přimělo router zkontrolovat. Zjistil jsem, že router nebyl už delší dobu zaktualizovaný a nepovedla se ani ruční aktualizace přes opkg
. Příkaz opkg update
ještě proběhl v pořádku, ale opkg upgrade
selhal na stahování většiny balíků s tím, že už znovu neprošel ani opkg update
. Kvůli opravdu divnému chování jsem provel restart do továrního nastavení, který proběhl bez problémů včetně aktualizace a doufám, že začnou statistiky zase fungovat. Zatím raději vynechám další nastavování routeru (IPv6 přes IPv4, změnu portů pro webový přístup atd.), abych zjistil jestli se teď v základním nastavení bude chovat korektně.
Funkce výpadků na portálu turris.cz je pěkně zpracovaná, ale nešlo by na výpadky odesílání dat upozorňovat přes email? Pokud k výpadku dojde, ale internetové spojení funguje jako v mém případě, tak bez pravidelného přihlašování na portál si toho nemohu všimnout.
Me se stalo neco podobneho s vypadkem dat. Byl jsem ale nejblizsi pracovni den aktivne kontaktovan autory turrisu a identifikovali jsme problem s updaty. V mem pripade to byl existujici adresar /tmp/crldown , ktery slouzi jako zamek a nebyl nejakym update procesem uklizen. Po jeho rucnim smazani a spusteni updater.sh -n se mi vsechny updaty provedly a opet mi to zacalo odesilat vsechna data.
U Vašeho routeru opravdu evidujeme dlouhou řádku výpadků. Bohužel, nyní již nejsme schopni určit, co bylo příčinou toho, že se router neaktualizoval, pokud někde nemáte uložené logy, ze kterých by bylo vidět, s jakou chybou opkg padal. Vypadá to, že je nyní již odesílání v pořádku, tak doufejme, že to vydrží.
Upozorňování na výpadky pomocí emailu je dobrý nápad a zvážíme jeho začlenění.
V souvislosti s připravovaným SMTP serverem pro zasílání informací o updatech, aktualizacích, instalacích balíčků a restartech v očekávání by to byl další způsob jeho smysluplného využití. Také se přimlouvám za!
Vzhledem k tomu, jak má fungovat SMTP server pro odesílání (stručně a trochu kostrbatě řečeno - přihlašovací údaje pro něj se budou generovat na routeru), to jsou dvě trošku nesouvisející věci, ale není problém posílat zprávy z generického "serverového" emailu, podobně jako tomu teď je při odesílání informací o objednávce.
Log bohužel uložený nemám. Tedy ne tu podstatnou část, protože jsem neměl dostatečně dlouhý buffer u konzole. Proběhl částečný update a pak už to všechno končilo na následující chybě. Výpis jsem zkrátil, protože šlo o poměrně velké množství balíků. Ovšem to přisuzuji tomu, že po tom částečném updatu přestal fungovat internet. Možná jsem ten reset do továrního nastavení nemusel tak uspěchat, ale potřeboval jsem to rychle vyřešit.
* opkg_download: Failed to download https://api.turris.cz/openwrt-repo/turris/packages//kmod-sched-core_3.10.18+b09ae823eeafb345725b393bc5efbba7-1_mpc85xx.ipk, wget returned 1.
* opkg_install_pkg: Failed to download kmod-sched-core. Perhaps you need to run 'opkg update'?
root@turris:~# opkg update
Downloading https://api.turris.cz/openwrt-repo/turris/packages//Packages.gz.
Collected errors:
* opkg_download: Failed to download CRL, wget returned 255.
Také by se možná hodila nějaká možnost jak (alespoň téměř okamžitě) on-line ověřit, zda router data odesílá nebo ne. V současnosti je vždy třeba pro ověření čekat až do druhého dne, což velmi znesnadňuje jakékoliv laborování.
Abych to tu uzavřel, Vámi navrhovanou změnu jsme nakonec začlenili a ode dneška je možné nechávat si upozornění na výpadky zasílat.