Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Aktualizace OS routeru zasekla odesilani dat
- - Od NONES (>>>) Dne 2014-07-23 13:40
Dobry den, potreboval bych poradit s jednim problemem, ktery se vyskytl pri aktualizaci OS routeru (pravdepodobne, ale casove to tomu presne odpovida). Od 14.7. jsem byl mimo domov a zustal zapnuty pouze modem UPC a router Turris za nim. Do te doby jsem mel vypadek v odesilani dat pouze 1 hod. Data se uspesne odeslala 14.7., 15.7. i 16.7., ale 17.7., kdy měla podle vašeho oznámení nastat aktualizace OS routeru, se vše kompletně odeslalo jen do 15 hod. Od té doby se odesílaly pouze logy z firewallu, statistiky ani anomálie ne. Dnes, když jsem se vrátil po týdnu a kus domů jsem našel modem i router v provozuschopném stavu (alespoň podle blikání LED diod na nich), ale zjistil jsem, že se statistiky a anomálie po dobu mé nepřítomnosti neodesílaly a vypadek odesílání dat činí 132 hodin. Kde mohu vyčíst, co a proč se stalo?
Nadřazený - Od Jan Čermák (>>) Dne 2014-07-23 14:01
Dobrý den,

podíval bych se do /var/log/messages, co se dělo v inkriminovanou dobu, konkrétně bych se díval po klíčovém slově ucollect, zda si na něco nestěžoval. A vzhledem k tomu, že stále neodesílá data, možná bude důvod chyby vidět i v aktuálních záznamech. Případně log zašlete na tech.support@turris.cz, ať to neřešíme zde. Pokud zjistíme, že má smysl našeho pátrání zveřejnit, doplníme sem pak odpověď.
Nadřazený - - Od jabi Dne 2014-07-24 13:25
Tak koukám, že se "mému" routeru přihodilo zřejmě něco podobného, jen o den dříve 16.7. Internetové spojení přes router bylo funkční, i když jsem pozoroval občasné zpomalení. Právě to mě nyní dohnalo k tomu, abych zjišťoval, co se děje. Ve statistice je cca 200 hodin neodesílání dat (mimochodem lze nějak docílit označení období, kde k výpadku nedošlo zaviněním z mé strany nebo si mám evidovat jen pro sebe?). Po restartu (napájení) routeru se pořád router choval divně - výrazně větší odezva apod. Takže nyní jsem restartoval do továrního nastavení. Při inicializaci routeru mi to napsalo:

"Vaše internetové připojení je funkční, ale nedaří se překládat adresy pomocí DNS. Tento problém je zřejmě způsoben u Vašeho poskytovatele připojení." Bez Turrise to ale normálně DNS překládá.

A nakonec to nejlepší ... po úspěšné aktualizaci mi to napsalo registrační kód, který po zadání na web to odmítne:
"Registrační kód není platný. Napište nám na info@turris.cz, abychom problém vyřešili."

(zadával jsem to tam neprodleně, obnova stránky nepomohla)

Nemám teď čas si s tím nějak hrát a nedělá mi to zrovna radost :( Píšu na info@turris.cz.
Nadřazený - - Od David K. Dne 2014-07-24 13:36
Kod aspon me stacilo zadat jen jednou po resetu do tovarniho nastaveni si to router uz synchronizuje sam.  Doba kdy je problem na serveru je ve statistikach zobrazena, konkretne sedou barvou (24. a 25.6), cervena sou vypadky "na vasi strane" tzn pad internetu nebo chyba v turrisu.  K hlaseni vypadku je super nastaveni posilani na mail (https://www.turris.cz/cs/data/556/settings#notifications), sice se to posila s dennim spozdenim ale furt na to prijdete dalsi den nez po 200 hod. DNS se resi v jinych vlaknech zkuste popatrat tam viz treba https://www.turris.cz/forum/topic_show.pl?tid=434
Nadřazený - Od NONES (>>>) Dne 2014-07-24 14:41
Jo, mailu o výpadcích odesílání dat jsem dostal hafo, vždy ráno cca v 8:20 hod. jeden za předchozí den, kdy byly výpadky odesílání. Je to sice dobrá informace a asi tak byla i zamýšlená, ale v okamžiku, kdy jste na dovolené mimo civilizaci (jako jsem byl já) a záměrně bez internetu, mailu, telefonu atd., tak v tom případě je vám taková informace naprd. Resp. jsem to vše zjistil až včera, když jsem se vrátil domů.
Nadřazený - - Od NONES (>>>) Dne 2014-07-24 14:38
Mne už se odesílání spravilo. Včera v 10 hod. jsem router restartoval - po prvním restartu svítila jen LED dioda napájení (a to bíle, i když mam uživatelsky upravenou její barvu na červenou). Nechal jsem to tak cca 5 min. a když se router nechtěl umoudřit, vypnul jsem ho z napájeni. Pote uz nabootoval normálně a od té doby je odesílání v pohodě. Log jsem odeslal panu Čermákovi do CZ.NIC, tak tam z něj snad něco vykoumají. I když chování to podle mne asi správné není, přeci nelze předpokládat, že ten router budu stále hlídat a v případě problémů restartovat.
Nadřazený - - Od Jan Čermák (>>) Dne 2014-07-24 15:15
Z logů, které jste nám zaslal, jsme toho moc nevykoumali, ale podařilo se nám zjistit, že jste před restartem měl z nějakého důvodu po několik dní zaseknutý updater. Když pak proběhla aktualizace Turris OS a server začal očekávat novou verzi ucollectu, nenechal Vás přihlásit se a tedy odeslat data. Snad se nám podaří najít, z jakého důvodu k tomu došlo. Jedná se ale takřka jistě o problém na naší straně a  zaznamenané výpadky jsme Vám vynulovali.
Nadřazený - - Od NONES (>>>) Dne 2014-07-24 15:37
Mohu být něčím užitečným vašemu hledání nápomocen, nebo to je plně ve vašich rukou?
Nadřazený - - Od Jan Čermák (>>) Dne 2014-07-24 15:41
Pokud se ten problém znovu neobjeví (což z logu, který jste mi zaslal, zatím nevypadá), asi od Vás nic potřebovat nebudeme. Nezbývá nám, než veštit z křišťálové koule (čtěte: důkladně prostudovat kód a zjistit, co se mohlo pokazit) nebo čekat, dokud se to někde nepodaří reprodukovat. Každopádně i tak díky za spolupráci.
Nadřazený - Od NONES (>>>) Dne 2014-07-24 18:41
I Vám děkuji za spolupráci, pomoc a rychlou reakci.
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Aktualizace OS routeru zasekla odesilani dat

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill