Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Odpojování WAN při připojení přes ADSL
- - Od cayda90 Dne 2015-10-01 06:25
Zdravím, mám Turris připojen pomocí modemu v režimu bridge k ADSL (PPPoE), ale opakovaně mi vypadává spojení a znovu se již nepřipojí. Zjistil jsem v LuCI, že se ukončí WAN spojení a je možný pouze manuální reconnect. Výpadky jsou několikrát denně, někdy i několikrát do hodiny, vždy ale po kliknutí na připojit naskočí. Našel jsem skript, který kontroluje připojení na WAN a případně ho zas nahodí s tím, že ho spouštím pomocí naplánovaných úloh, ale je to takové dočasné řešení. Proto se chci zeptat, zda nevíte čím by takto časté výpadky mohly být způsobené, zda by mohl být i problém v ADSL modemu, či jestli neexistuje nějaké řešení. Děkuji.
Nadřazený - Od Milosh Dne 2015-10-01 08:38
S tím mám právě taky problém, a ten skript jsem vytvořil já :-D Bohužel zatím jiné řešení není a tohle funguje ;-)
Nadřazený - Od huhla Dne 2015-10-01 09:01
i když je modem v bridge modu, má stále dostupné konfigurační rozhraní, doporučil bych podívat se na DSL UP time routeru a případně překontrolovat v diagnostice parametry linky včetně chybovosti
Nadřazený - Od commar (>>) Dne 2015-10-01 09:08
A taky nám napište typ modemu a od koho linka je...
Nadřazený - Od mhaken Dne 2015-10-01 09:21 Upraveno 2015-10-01 09:31
Zdravím, sám používám VDSL připojení a problém nemám. Kdysi jsem měl problém, že mi také několikrát denně vypadl internet, ale problém byl u poskytovatele. Po telefonátu s technikem se zjistilo, že dochází k velkým ztrátám a proto občas může internet vypadnout. Sám tomu moc nerozumím, ale rozhodně bych vyzkoušel klasický modem, jestli se problém neobjeví tam, používám zyxel-p-870hn-53b v režimu bridge....
Nadřazený - Od Eskymák (>) Dne 2015-10-01 09:35 Hlasů 1
Nepozoruji s ADSL takový problém. Když občas spojení vypadne, mělo by se samo opět navázat. Pokud nemáš modem v Bridge, většinou máš v jeho rozhraní možnost nastavit, zda se spojení samo naváže či nikoliv. Nevím, zda bude tato možnost k dispozici v Bridge modu a zda bude mít nějaký efekt, protože o spojení rozhoduje OpenWRT, kde se asi ve výchozím nastavení připojení samo navazuje.
Nadřazený - Od cayda90 Dne 2015-10-02 19:42 Upraveno 2015-10-02 19:46
Jedna se o ZyXEL P-660HN-T3A připojen jako bridge a přípojka je od T-mobile s rychlostí tak 5/0.3Mb, rychleji to bohužel nejde. Automaticky se připojí po restartu ale po výpadku ne, pouze manuálně. Po připojení přes IPv6 se mi zdá, že spojení vydrží o trochu déle.
- - Od horada (>) Dne 2015-10-02 10:25
Řeším trochu podobný problém - posledních pár měsíců (myslím že to začalo někdy před prázdninami) se mi nějak často odpojuje a znovu připojuje modem. Mám ADSL od O2, modem ZyXEL P-660HN-T3A v režimu bridge a celkem často (asi ne každý den ale několikrát do týdne ano, občas i vícekrát za den) se mi ve /var/log/messages objevuje informace že došlo k odpojení linky a opětovné připojení (někdy až na poněkolikáté). Nejdříve jsem tam měl zapojený nějaký Well modem, nyní zkouším tento ZyXEL, ale opakuje se to stále (i když možná ne tak často).
Když to začalo zlobit, občas se modem nechtěl připojit vůbec, volal jsem na podporu O2 a technik mi řekl, že tam vidí docela časté odpojování, jestli prý mám originální modem v defaultním nastavení a originální kabeláž (což samozřejmě nemám). Jenže po chvíli se linka opět připojila a oni to považovali za vyřešené.

Zkoušel jsem vyměňovat i splitter ale nepomohlo to, občas mám pocit že se to odpojí když někdo telefonuje (ale není to pravidlem a myslím že ani ne podmínkou).
Nejdříve jsem měl pocit že se to zhoršilo po nějaké větší aktualizaci Turris OS, ale nechci to na to svádět (možná jsem to před tím jenom tolik nesledoval)... Je nějaká možnost zjistit jestli je chyba na mé straně, v turrisu, nebo na straně O2? Nebo je to úplně normální (je pravda že jsme relativně daleko od ústředny takže ani rychlosti tu nejsou nějak závratné...:sad: (max cca 6Mb/300kb))? (když se to jenom odpojí a brzy znovu připojí, tak mi to tak nevadí... kolem prázdnin to byl větší problém protože se to po odpojení občas nechtělo připojit vůbec..).
2015-10-02T06:32:21+02:00 info pppd[6326]: No response to 5 echo-requests
2015-10-02T06:32:21+02:00 notice pppd[6326]: Serial link appears to be disconnected.
2015-10-02T06:32:21+02:00 info pppd[6326]: Connect time 10766.4 minutes.
2015-10-02T06:32:21+02:00 info pppd[6326]: Sent 1881545651 bytes, received 2305545604 bytes.
2015-10-02T06:32:21+02:00 notice netifd[]: Network device 'pppoe-wan' link is down
2015-10-02T06:32:21+02:00 err ucollect[27416]: Error reading packets from PCAP on pppoe-wan (The interface went down)
2015-10-02T06:32:22+02:00 info ucollect[27416]: Closing both PCAPs on pppoe-wan
2015-10-02T06:32:27+02:00 notice pppd[6326]: Connection terminated.
2015-10-02T06:32:27+02:00 notice pppd[6326]: Modem hangup
2015-10-02T06:33:13+02:00 warning pppd[6326]: Timeout waiting for PADS packets
2015-10-02T06:33:13+02:00 err pppd[6326]: Unable to complete PPPoE Discovery
2015-10-02T06:33:13+02:00 info pppd[6326]: Exit.
2015-10-02T06:33:13+02:00 info pppd[30137]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
2015-10-02T06:33:13+02:00 info pppd[30137]: RP-PPPoE plugin version 3.8p compiled against pppd 2.4.7
2015-10-02T06:33:13+02:00 notice pppd[30137]: pppd 2.4.7 started by root, uid 0
2015-10-02T06:33:29+02:00 warning pppd[30137]: Timeout waiting for PADS packets
2015-10-02T06:33:30+02:00 err pppd[30137]: Unable to complete PPPoE Discovery
2015-10-02T06:33:30+02:00 info pppd[30137]: Exit.
2015-10-02T06:33:30+02:00 info pppd[30235]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
2015-10-02T06:33:30+02:00 info pppd[30235]: RP-PPPoE plugin version 3.8p compiled against pppd 2.4.7
2015-10-02T06:33:30+02:00 notice pppd[30235]: pppd 2.4.7 started by root, uid 0
2015-10-02T06:33:41+02:00 info pppd[30235]: PPP session is 5957
2015-10-02T06:33:41+02:00 warning pppd[30235]: Connected to 00:AA:BB:CC:DD:EE via interface eth2
2015-10-02T06:33:41+02:00 info pppd[30235]: Using interface pppoe-wan
2015-10-02T06:33:41+02:00 notice pppd[30235]: Connect: pppoe-wan <--> eth2
2015-10-02T06:34:11+02:00 warning pppd[30235]: LCP: timeout sending Config-Requests
2015-10-02T06:34:11+02:00 notice pppd[30235]: Connection terminated.
2015-10-02T06:34:11+02:00 notice pppd[30235]: Modem hangup
2015-10-02T06:34:11+02:00 info pppd[30235]: Exit.
2015-10-02T06:34:11+02:00 info pppd[30495]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
2015-10-02T06:34:11+02:00 info pppd[30495]: RP-PPPoE plugin version 3.8p compiled against pppd 2.4.7
2015-10-02T06:34:11+02:00 notice pppd[30495]: pppd 2.4.7 started by root, uid 0
2015-10-02T06:34:11+02:00 info pppd[30495]: PPP session is 5976
2015-10-02T06:34:11+02:00 warning pppd[30495]: Connected to 00:AA:BB:CC:DD:EE via interface eth2
2015-10-02T06:34:11+02:00 info pppd[30495]: Using interface pppoe-wan
2015-10-02T06:34:11+02:00 notice pppd[30495]: Connect: pppoe-wan <--> eth2
2015-10-02T06:34:12+02:00 notice pppd[30495]: PAP authentication succeeded
2015-10-02T06:34:12+02:00 notice pppd[30495]: peer from calling number 00:AA:BB:CC:DD:EE authorized
2015-10-02T06:34:12+02:00 notice pppd[30495]: local  IP address IP1
2015-10-02T06:34:12+02:00 notice pppd[30495]: remote IP address IP2
2015-10-02T06:34:12+02:00 notice pppd[30495]: primary   DNS address 194.228.41.65
2015-10-02T06:34:12+02:00 notice pppd[30495]: secondary DNS address 194.228.41.113
2015-10-02T06:34:12+02:00 notice netifd[]: Network device 'pppoe-wan' link is up
2015-10-02T06:34:12+02:00 notice firewall[]: Reloading firewall due to ifup of wan (pppoe-wan)
2015-10-02T06:34:16+02:00 info ucollect[27416]: Initializing PCAP (in) on pppoe-wan
2015-10-02T06:34:16+02:00 info ucollect[27416]: Initializing PCAP (out) on pppoe-wan
Nadřazený - - Od Eskymák (>) Dne 2015-10-02 10:33
Zkusil bych, zda se takto chová modem v klasickém režimu (PPPoE), tedy bez Turrisu. Nebo sice v módu bridge, ale opět bez Turrisu, tedy vytáčet jiným zařízením (počítačem).
Nadřazený - Od horada (>) Dne 2015-10-02 10:45
Budu se na to muset někdy podívat... chvíli jsem to tak provozoval, ale ne dostatečně dlouho abych měl nějaké výsledky. Problém jsem měl v tom, že se mi při takovém nastavení nedařilo zprovoznit IPv6 tunel (měl jsem přesměrované všechny porty z modemu na router, ale asi jsem ještě něco přehlédl...) To byl myslím důvod (možná ne jediný) proč jsem konfiguraci brzy vracel zpátky do režimu bridge...
Nadřazený - - Od Jan Čermák (>>) Dne 2015-10-02 11:44
Jeden Turris, o který se starám, má před sebou přesně tento ZyXEL jako PPPoE bridge a funguje naprosto bez problémů. Nějakou dobu zpátky jsem ale pozoroval to samé (jen tam ještě nebyl Turris, ale TP-LINK s OpenWrt v obdobné konfiguraci) a stejně jako Vy jsme nejprve zkoušeli měnit modem, pak splitter, ale výsledky byly stále stejné. Nakonec se to vyřešilo zásahem technika na místě, který vyměnil zásuvku, do které byl modem připojený. Ten tvrdil, že to je tím, že jsou v té zásuvce kondenzátory, které občas vyschnou. Sice jsem se do ní díval a byly tam keramické, které tímto neduhem trpět nemohou, ale důležité bylo, že to pomohlo.
Nadřazený - Od horada (>) Dne 2015-10-02 11:51
Díky za info... když to bude dále zlobit, zkusím se na to podívat...
Nadřazený - Od Eskymák (>) Dne 2015-10-02 13:09
Já si myslel, že to bude spíš kondenzátory v modemu, některé na to trpí. Že už se dneska dávají kondenzátory i do zásuvek, to jsem opravdu netušil. Kurvítka? :roll:
Nadřazený - Od pavel.musil Dne 2015-10-02 15:02
Mam stejny problem, Turris se z pppoe odpoji po peti minutach. Pokud jede jako klient s forwardovanymi porty tak na Zyxelu pppoe drzi bez problemu. Pripojku mam na dedine, takze kvalita pochybna. Podivam se na tu zasuvku. V nastaveni pppoe u Turrisu jsou parametry souvisejicimi se silou/kvalitou signalu, popripade nejake synchronizacni parametry pri nekvalitnim signalu. Nemate s timto nekdo zkusenosti? I kdyz si myslim, ze tyto parametry mi nepomuzou. Modem je tak dva roky stary tak s tim starnutim bych to asi nevidel tak hrozne.

Kazdych pet minut pppd takto skonci:

2015-09-28T12:57:25+02:00 info pppd[27064]: Terminating on signal 15
2015-09-28T12:57:25+02:00 info pppd[27064]: Connect time 5.0 minutes.
2015-09-28T12:57:25+02:00 info pppd[27064]: Sent 1908609 bytes, received 6146137 bytes.
2015-09-28T12:57:25+02:00 debug pppd[27064]: Script /lib/netifd/ppp-down started (pid 30516)
2015-09-28T12:57:25+02:00 debug pppd[27064]: Script /lib/netifd/ppp-down started (pid 30519)
2015-09-28T12:57:25+02:00 debug pppd[27064]: sent [LCP TermReq id=0x2 "User request"]
2015-09-28T12:57:25+02:00 debug pppd[27064]: Script /lib/netifd/ppp-down finished (pid 30516), status = 0x1
2015-09-28T12:57:25+02:00 debug pppd[27064]: Script /lib/netifd/ppp-down finished (pid 30519), status = 0x1
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Odpojování WAN při připojení přes ADSL

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill