Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Android Device Manager
- - Od Václav Pávek (>) Dne 2015-12-10 00:32 Upraveno 2015-12-10 07:46
Mám problém se službou https://www.google.com/android/devicemanager. Na Mikrotiku to bylo OK. Obecně mám problémy se synchonizací Google služeb - dlouho trvá nebo se nezdaří. Telefon je pomalý - na LTE nebo na jiném AP vše OK. Nevíte co s tím?

Situace 1:
Jsem připojen na wifi, dám prozvonit - nic se nestane. Vypnu a zapnu wifi - prozvonění projde (někdy). Když projde tak krátce na to - cca 1 minutu funguje synchronizace telefonu rychle.

Situace 2:
Jsem připojen na wifi, dám prozvonit - nic se nestane. Zapnu LTE, vypnu Wifi - vyprázdnění požadavků na prozvonění ze strany Googlu. Zapnu wifi a dále dle situace 1.

Níže uvedené časy jsou okamžik kdy došlo k omezení možnosti prozvonit se a hlavně synchronizace emailu (app Gmail a Inbox). Zajímavé také je, že jsem se dal prozvonit v noci a ráno jsem telefon odpojil od wifi a připojil a on se prozváněl. Jinak synchronizace appek je rychlá i chvíli po restartu routeru - čas je podle mě variabilní.

Z logu níže se jedná o časy +- 2015-12-10T01:51 a 2015-12-10T07:15. Ráno častá odpojování/připojování jsou výsledkem nastavování energetických profilů v mobilu (manuálně).

log: http://turris.vaclavpavek.cz/log.txt - do fóra se mi nevešel

Router je po factory resetu - jen je nastaven jiný vnitřní rozsah IP.
Telefon (Redmi 2, 2GB LTE) je také po factory resetu - už si to zasloužil a zároveň jsem chtěl vyloužit problém.
Nadřazený - - Od jakubskrz Dne 2015-12-10 10:03
Podle mně to vypadá na podobný problém, jako zde https://www.turris.cz/forum/topic_show.pl?pid=3804
Tedy, router vám pravděpodobně po čase uzavírá spojení na servery Google pro push notifikace a telefonu nejspíše trvá, než to zjistí a otevře nové spojení. S řešením ale bohužel moc neporadím.
Nadřazený - - Od Václav Pávek (>) Dne 2015-12-10 10:12
To by mohlo být ono. Zkoušel jsem povolit porty dle http://stackoverflow.com/a/15572664, ale bohužel to nemělo efekt. Podle mě se uzavírá spojení na routeru. Bohužel mě zapnutí a wifi ne vždy pomůže - spíše skoro vůbec, ale po delší procházce to zase funguje :-D

Tohle pak může mít vliv na synchronizaci aplikací - třeba musí stáhnout celý seznam zpráv (nebo čekají na timeout na push server). Vše ostatní funguje a rychlost netu na mobilu je 35Mbits.

Takovéto laborování je už na mě docela složité - má někdo podobné problémy?
Nadřazený - - Od Ondřej Caletka (>>>) Dne 2015-12-10 12:31
Já bych jen poznamenal, že podobné problémy jsem nikdy nezaznamenal. Ale možná to bude tím, že mi GCM běží po IPv6 a pro IPv6 provoz mám firewall zcela otevřený, takže nemá co vypršet.

Na druhou stranu bych se vůbec nedivil, kdyby na vině byla nekompatibilita Wi-Fi chipsetů. Androidí telefony dělají s Wi-Fi psí kusy, zejména pak při zhasnutém displeji, aby šetřili baterii. Měl jsem třeba telefon, který po zhasnutí displeje přestal odesílat jakákoli data.
Nadřazený - - Od Václav Pávek (>) Dne 2015-12-11 10:51
Firewallem to asi nebude, jedu přes jiné AP to funguje. Po zadání kódu "tel. čísla" *#*#426#*#* lze otestovat disconnect a connect. Prostě se to jen nepřipojí - telefon je aktivní. Otestoval jsem to i s vypnutými volbami pro optimalizaci wifi (šetření energií).
Nadřazený - - Od Ondřej Caletka (>>>) Dne 2015-12-12 16:55
Aha. A co máte za připojení? Používá váš ISP velký NAT pro všechny zákazníky? Mohlo by to znamenat že Google pro danou veřejnou adresu zaznamenal příliš mnoho spojení, nebo NATu došly volné porty. Ale to samozřejmě jen fabuluji.
Nadřazený - Od Václav Pávek (>) Dne 2015-12-12 20:54
Mám NAT Veřejná:Privátní. Připojení je realizováno po optice (zakončeno ve sklepě, pak UTP kabel). Co znamená velký NAT?
Nadřazený - - Od Václav Pávek (>) Dne 2015-12-10 10:16
teď jsem našel toto - doma odzkouším https://productforums.google.com/forum/#!topic/nexus/fslYqYrULto
Nadřazený - Od Václav Pávek (>) Dne 2015-12-11 09:02
Takže v Google Play Service vidím Failed connection ev:1 state:2 err:24 net:1

Odzkoušel jsem se připojit z notebooku a zjistím zda je port otevřený nebo zavřený. Myslím, že to bude něco na firewallu. Po restartu Turrise se telefon připojí a dorazí notifikace, jinak s wifi nemám jakýkoli problém na mobilu.
vasek@pavek-ntb:~$ nmap -p 5228 mtalk.google.com

Starting Nmap 6.40 ( http://nmap.org ) at 2015-12-11 08:53 CET
Nmap scan report for mtalk.google.com (74.125.206.188)
Host is up (0.032s latency).
rDNS record for 74.125.206.188: wk-in-f188.1e100.net
PORT     STATE SERVICE
5228/tcp open  unknown

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 1.45 seconds
vasek@pavek-ntb:~$ nmap -p 5228 74.125.136.188

Starting Nmap 6.40 ( http://nmap.org ) at 2015-12-11 08:53 CET
Nmap scan report for ea-in-f188.1e100.net (74.125.136.188)
Host is up (0.043s latency).
PORT     STATE SERVICE
5228/tcp open  unknown

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 1.48 seconds
vasek@pavek-ntb:~$ 
Nadřazený - - Od Václav Pávek (>) Dne 2015-12-11 10:33 Upraveno 2015-12-11 10:59
Tak to asi dělá wifi karta v Turrisu, připojil jsem Mikrotika jako AP (karta R52Hn) do sítě a jede to v pohodě. Jinak na Turrisu to jede jen do prvního "reconnectu" který nastává 900s po připojení k síti, po vypnutí a zapnutí wifi už to nejede. Pokud změním wifi tak to funguje - viz. předchozí věta.

Napadá někoho nějaké řešení? Na firewall to nevypadá a na kartu asi taky ne, to by přeci nefungovalo už od začátku.

Máte odzkoušenou jinou wifi kartu se kterou by Turris fungoval (out of box) a nebyly tyto problémy?

Kluci do Turris Omnia dejte lepší kartu a možná ji nabídněte i k zakoupení ke stávajícímu Turrisu pokud to je kartou :-)
Nadřazený - - Od Ondřej Caletka (>>>) Dne 2015-12-12 16:58
Zkuste přepnout Wi-Fi do režimu 802.11g (namísto n), zkuste změnit stav přepínače WMM mód.
Nadřazený - - Od Václav Pávek (>) Dne 2015-12-12 20:56 Upraveno 2015-12-13 00:14
Bez výsledku, spojení se neuskuteční. Failed connection ev:1 state:3 err:14 net:1 a Failed connection ev:1 state:3 err:17 net:1
Nadřazený - - Od milanroubal (>) Dne 2015-12-14 13:57
no tento problem vypada jako problem IPv6. Myslim ze u me se to chovalo podobne kdyz nefungovalo IPv6 korektne. Pravdepodobne to bude chtit alespon 6to4 pokud neni jina IPv6 moznost.
Nadřazený - Od Václav Pávek (>) Dne 2015-12-14 14:01
jak vypnu IPv6 pro WAN i LAN
Nadřazený - Od Václav Pávek (>) Dne 2015-12-14 20:10
Vyřešeno - stačilo vypnout podporu IPv6 na WANu. ISP má síť pro IPv6 asi připravenou, ale není zde konektivita do internetu.

Díky všem
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Android Device Manager

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill