Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / VOIP - SIP přiřazení a vyhrazení pásma na WAN
- - Od honzakrivohlavy Dne 2015-12-22 11:06 Hlasů 1
Dobrý den,

můžete mi pomoci s vyhrazením pásma na WAN síti pro VOIP hovory? Router při nároku na přenos většího objemu dat po WAN (odesílání emailu/stahování dat/sledování streamovaného videa) způsobuje rozpadávání - špatnou slyšitelnost u VOIP hovoru. Rád bych, aby se SIP pakety dostaly do WAN prioritně - tj. např. aby měly vyhrazené pásmo, nebo vyšší prioritu než ostatní data.

PS: Mám "SIP zařízení na síti" prázdné, ačkoliv mám trvale v provozu 4 SIP účty (2x gigaset, 1x linksys).
Díky moc.
Nadřazený - - Od kolul.mojeid.cz Dne 2015-12-22 11:19 Upraveno 2016-01-04 14:39
Nadřazený - Od honzakrivohlavy Dne 2016-01-04 12:31
Není náhodou předinstalovaný Wondershaper aplikace se shodným cílem? Jde o to jak všechno správně nastavit, aby to ve výsledku přineslo užitek. V této aplikaci mi chybí preference portů. Jde nastavit porty s nízkou preferencí, ale nikoliv ty s vysokou. Já bych potřeboval nastavit u VOIP nejvyšší prioritu.

U Wondershaper jsou u sítě jen 3 možnosti: LAN, WAN a WAN6. Předvolena byla WAN. Já jsem připojen pravděpodobně přes WAN6, takže jsem nastavil a došlo k mírnému zlepšení, ale pořád mám při testu rychlosti a stability obrovský Bufferbloat (250-3000 ms!). Když snížím limity pro příchozí a odchozí rychlost pod měřené maximum (cca 85%), pak se vše zlepší (ale začátek přenosu stále pomalý a velký Bufferbloat), spíš však dojde k celkovému snížení přenosové rychlosti. Problém mám s kvalitou spojení, kdy je dlouhý ping na poskytovatelův server (rozdíl mezi pingy na mou IP a na IP prvního následujícího serveru v trase...)

Když aktivuji Smart Queue Management nepřinese to téměř žádnou změnu.

PS: nutno dodat, že po DSL jsem připojen na hraně možností (vzdálenost metalického vedení je asi 3800m) a sousedi dosahují běžně jen nižší rychlosti. Já mám okolo 2,5 Mb/s / 200 kb/s ať zvolím jakoukoliv rychlost u poskytovatele DSL.

Existuje pro takovéto zoufalce nějaké řešení? Pomohla by s rychlostí odezvy změna připojení na 4G LTE? Díky.
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / VOIP - SIP přiřazení a vyhrazení pásma na WAN

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill