Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Nefunkční Turris 3.0
1 2 Předchozí Následující  
Nadřazený - - Od jsedy7 Dne 2016-05-31 09:23
Nene, něco takového nevyužívám.
Asi jsem našel příčinu problému. V /tmp se logují informace do souboru messages. No a ten samotný soubor v mém případě měl 0.9 GB
Jestli jsem to dobře pochopil ze záznamů, tak nebylo místo na úložišti.

2016-05-30T11:36:50+02:00 notice syslog-ng[5260]: Error suspend timeout has elapsed, attempting to write again; fd='9'
2016-05-30T11:36:50+02:00 err syslog-ng[5260]: I/O error occurred while writing; fd='9', error='No space left on device (28)'
2016-05-30T11:36:50+02:00 notice syslog-ng[5260]: Suspending write operation because of an I/O error; fd='9', time_reopen='60'


Pak už to jen psalo
2016-05-30T20:07:51+02:00 notice syslog-ng[5260]: Error suspend timeout has elapsed, attempting to write again; fd='9'
A potom už nic..
Nadřazený - - Od Jan Čermák (>>) Dne 2016-05-31 15:45
Dá se nějak pročítáním souboru zjistit, co do toho logu tak nepěkně spamuje? Pokud to nepůjde okometricky, tak na to poštvat něco jako cut -d' ' -f3 messages | sort | uniq -c

Je to tedy zvláštní, protože by jeho obměnu měl zajišťovat logrotate a staré záznamy přesouvat a mazat. Ještě mě napadá, píšete o souboru messages ve složce /tmp. Je opravdu přímo ve složce /tmp nebo až /tmp/log/messages? V prvním případě by totiž logrotate bez dalších zásahů správně nefungoval.
Nadřazený - - Od jsedy7 Dne 2016-06-02 17:17
Je to přesně v /tmp/log/messages
Nejvíce spamuje OpenVPN. Měl jsem v konfiguraci nastaveno, aby se zaznamenávalo vše. Naštěstí to jsem opravil, takže se toho už nezaznamenává tolik a jen to podstatné.
Nadřazený - Od Jan Čermák (>>) Dne 2016-06-03 08:14
Ve výsledku jsme opravdu odhalili chybu, kvůli které nefunguje logrotate - z nějakého důvodu zmizel soubor se záznamem pro cron. V dalším releasu by to mělo být opravené, dočasně to lze vyřešit tak, že tento soubor: https://gitlab.labs.nic.cz/turris/turris-os-packages/raw/test/utils/logrotate/files/logrotate.cron
uložíte na routeru do složky /etc/cron.d se jménem logrotate.
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Nefunkční Turris 3.0
1 2 Předchozí Následující  

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill