Od UPC máte s největší pravděpodobností veřejnou dynamickou adresu. Rozsahy, které UPC přiděluje se v průběhu času mění. Sám jsem měl IP stejnou 3 roky, ale taky se stalo, že za rok se vystřídaly tři IP. "Vázanost" na MAC adresu v podstatě neexistuje. Jestli máte wifi modem který bridgujete na Turris, zkuste použít jiný port v modemu. Vaše veřejná IP se změní na základě rozdílné MAC adresy LAN portu.
Jestli si platíte veřejnou statickou IP u UPC (myslím že je to 100,- + DPH), naklonujte MAC adresu WAN portu TP-linku na WAN Turrisu. Tím se Vám může podařit získat stejnou IP. Stejného stavu by jste mohl dosáhnout v i případě veřejné dynamické IP, akorát v tom případě hraje čas proti Vám. Jakmile se MAC adresa routeru nehlásí u UPC nějakou dobu, i po naklonování MAC na jiném routeru, dostanete IP jinou.
Díky za odpověď. Od UPC mám pevnou veřejnou IP (součást UPC business), to jsem zřejmě zapomněl napsat.
Jak jsem psal, na WAN rozhraní Turrisu jsem naklonoval MAC adresu WAN rozhraní z TP-LINKu. Po restartu všeho (vč. modemu UPC) stále dostávám jinou IP.
Jakmile zapojím zpátky původní router, dostanu zpátky svoji původní IP.
S hotline UPC jsem to zatím neřešil, protože moc nevím, co bych jim řekl, když MAC jsem naklonoval podle mého dobře :)
V tom případě Vám nezbývá nic jiného, než kontaktovat UPC a aktualizovat párování MAC vs IP.
Není to zrovna košer řešení (vůči podmínkám UPC), ale co si místo DHCP nenastavit Static a tam vložit tu původní líznutou?
Ještě otázka, máte čistý modem, nebo wifi modem?
O té statické IP už jsem přemýšlel, že bych ji tam dal natvrdo, ale trochu se toho bojím...
Mám obyčejný (ne wifi) modem. Zkoušel jsem vlézt i do jeho rozhraní, ale tam nic extra kromě síly signálu není.
Od Baadvo
Dne 2015-11-17 16:13
Upraveno 2015-11-17 16:24
Internet od UPC nemám ale v principu mi ISP přiděluje veřejnou IP stejně jako vám. Měl jsem podobný problém jako vy. Při změně MAC adresy na straně WAN v rozhraní Foris se změna neaplikovala dokonce to vypsalo i nějaké chybové hlášení. Pomohl až když se Turris aktualizoval a restartoval.
Ale jestli máte Turris aktuální a problém přetrvává. Zkuste v terminálu (
https://goo.gl/u3hPyj) zadat příkaz
ifconfig eth2
a zkontrolujte jestli je u položky
HWaddr MAC toho TP-Linku (vámi zadáváná MAC)