Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Trvalejší přístup k logům
- - Od JohnyRi Dne 2016-01-22 13:22
Ahoj vespolek,
včera jsem narazil na podivné chování Turrise.
Když jsem se vrátil domů, zjistil jsem, že se již 25 minut (podle zastavených hodin) nachází ve smyčce a neustále se restartuje.
Je řada důvodů, čím toto mohlo být způsobeno, ale v zásadě mě žádný neutvrdil 100%.
Musel jsem routeru odebrat napájení a pak už naběhl v pohodě. V takových případech je ale obtížné zjistit, co se stalo, protože logy jsou již vymazány.
Napadají mě 2 řešení:
První je kopírovat logy na připojený HDD, což by u mě šlo, ale nevím, jak to udělat správně, protože systém zdá se nebere ohled na /etc/config/system, kam jsem podle návodu přidal:
        option log_size '4096'
        option log_type 'file'
        option log_file '/mnt/data/syslog.log'

Z toho plynoucí první otázka tedy je, jak to udělat správně? V mém případě není třeba brát v úvahu vytížení HDD, protože je připojený a puštěný neustále a jelikož se jedná o 2,5" tak nedělá bugr, který by obtěžoval.
Ideální by zřejmě byla situace, kdy by v /mnt/data/syslog.log byla v co nejkratším čase vytvářena kopie souboru /var/log/messages. Zároveň bych ale rád zachoval oba soubory.

Nebylo by druhou variantou online logování?
S tím nemám žádné zkušenosti a tak nějak z podstaty věci jen chápu, že to není úplně realtime, ale když už o tom píšu, tak jen hodím do pléna námět, že by možná online logování mohlo běžet jako doplňková služba vedle sběru dat a logy by byly dostupné v administraci routeru vedle záznamů z firewallu.

Díky za info.

PS Chápu, že něco takového již tvůrce mohlo napadnout v souvislosti s perkem Off-site backup and restore, který bude na Omnii.
Nadřazený - Od saky (>) Dne 2016-01-22 13:49
Zdravím,

proč nefunguje odkazovaný návod netuším, ale pokud jde o logy online, tomu bych se osobně raději vyhnul.

Posílat to přes nenažrané HTTP je nesmysl, ten log může být celkem živý a router by nedělal nic jiného. Další věc je, že log (obecně jakéhokoliv serveru) může obsahovat citlivá data a asi by nebylo vhodné to automaticky posílat kamkoliv po síti a to ani zabezpečeně.
Nadřazený - Od Ondřej Caletka (>>>) Dne 2016-01-22 13:57
Turris používá plnohodnotný syslog-ng namísto ulogd z BusyBoxu, které používá OpenWRT. Založte si tedy nový konfigurační soubor v /etc/syslog-ng.d/ a v něm nastavte, ať se logy zapisují ještě někam jinam. Syntaxe je vcelku intuitivní, inspirujte se v souboru /etc/syslog-ng.conf.
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Trvalejší přístup k logům

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill