Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / oficíální podpora - zkušenosti s rychlostí
- - Od Filip Vyskočil Dne 2016-11-04 10:19
Dobrý den.
Dle https://www.turris.cz/doc/cs/start bychom měli psát na tech.support@turris.cz
Při prvním HW problému ("spálená pojistka" Turris 1.0) jsem napsal e-mail a router rovnou zanesl do sídla CU.NICu. Odpověd o opraveném routeru přišla za 7 dní :-) Při následném dotazu přišla odpověď za 9 dní.
U aktuálního dotazu na problém se slotem v Omnii (předpokládám chybu desky) - čekám zatím 7 dní na jakoukoli reakci :-(

Máte jiné zkušenosti?
Nadřazený - Od meitner.mojeid. Dne 2016-11-04 13:32
Mají toho asi hodně, někdy neodpoví vůbec. Já jsem řešil třeba to, že se mi neodesílají data, a chyba nebyla na mé straně (ale možná na straně poskytovatele připojení), po restartu modemu od poskytovatele to asi chodí. Dále jsem pak řešil, že mi nefunguje rozhraní foris - mám ho ve stavu průvodce instalací (wizard). S technickou podporou jsem si vyměnil pár e-mailů, zaslal logy, a je to asi měsíc, a žádná odpověď, žádné řešení, ticho po pěšině.
Nadřazený - Od Pepe (>) Dne 2016-11-04 15:15 Upraveno 2016-11-04 15:47
Před IndieGogo kampaní mi přišla odpověď dokonce následující pracovní den. Říkal jsem si to je, ale rychlost. Potom už to šlo bohužel do kopru :(
Email odeslán 08/02/16 a odpověď obdržena v den akce "Večer s Turrisem" tj. 11/4/2016. Pak jsem se divil email, co obdrželi 27.6 a hned odpověď 29.6, jenže odepsal jsem následující den... odpověď nikde a připomněl jsem se 17.10, odpověď též nikde.
Někomu to přijde jako banalita, že řeším ovladač pro dvb-c tuner (#671908 a potom jaká náhoda, že se ta samá věc řeší na Githubu - https://github.com/CZ-NIC/turris-os/issues/8 ), ale když se podívám na Discourse, tak tam je to ještě horší a to jsou tam dost zásadní a důležité věci. Všiml jsem si, že se do teamu připojil nováček, co odepisuje na Indiegogo, ale zatím nikde jinde jsem ho neviděl. Potom by mě zajímalo, jak je to vlastně s tímhle fórem ( https://www.turris.cz/forum/topic_show.pl?pid=10650#pid10650 )

Jako na Twitteru jsem viděl zprávu, že se snaží přibrat nové lidi do teamu, ale buď se nikdo nehrne nebo nevím. :cry:
Dokonce team Turrise na twitteru postnul článek od Lupy a v komentářích ( http://www.lupa.cz/clanky/router-turris-omnia-se-sroubovakem-a-klestemi-v-ruce/nazory/ ) se též píše, že komunikace nic moc, ale najdete tam též odpověď od CZ.NIC, ale zapracovat se na tom mělo už dávno, jak viděli ohromný úspěch Omnie, né na poslední chvíli. Nechme se překvapit, jestli se tento problém zmíní i na IT konferenci 3.12

Abych nezapomněl a jenom nehejtil, když se řešila chyba lm90, tak musím pochválit skvěle odvedenou práci Tomáše Hlaváčka a brilantní komunikaci.  :wink: To mi ještě připomnělo, že bych též poděkoval Michalovi Hrušeckému
Nadřazený - - Od Jan Čermák (>>) Dne 2016-11-04 17:28 Hlasů 1
Dobrý den,

dovolte mi takovou polooficiální reakci od člena týmu. Přiznávám, že podpora je v poslední době slabší, chcete-li to v číslech, tak ve frontě aktuálně čeká asi 260 emailů, na které jsme ještě nezaslali odpověď, k tomu je přibližně dalších 200 emailů v různém stavu řešení problému. Něco z toho jsou emaily psané přímo na emaily tech.support nebo info, něco z toho přeposlané dotazy z Indiegogo. Něco z toho je možná různě maskovaný spam... K tomu musíme řešit problémy s doručováním routerů - ne všichni kupující nám dali správnou adresu a tak musíme řešit, co s vrácenými zásilkami se zařízením, které si před necelým rokem někdo za $200 koupil, a teď to vypadá, že ho nechce. O fóru (tomto a Discourse) teď radši pomlčím...

Na technickou podporu jsme měli donedávna dvě kolegyně, které pracovaly na částečný úvazek, bohužel nás musela nedávno jedna z nich opustit. Nového kolegu, který by se plně věnoval technické podpoře, hledáme poslední měsíce opravdu intenzivně, ale najít někoho, kdo by si zvládal poradit se širokou škálou dotazů, se kterou jsou uživatelé Turrisu schopni přijít, není úplně snadné. Jak jste si všimli, nedávno se k nám připojil Vašek Zbránek, který by měl jako "Turris Community Manager" dát chaosu v komunikaci s uživateli řád. Ale upřímně říkám, že minimálně do skončení dozvuků prodeje na Indiegogo ten chaos ještě chvíli přetrvávat bude.

Nechci se vymlouvat, mezery tady vidíme a víme, že je potřeba s tím něco dělat. Jen jsem chtěl trochu objasnit příčiny toho, co ze strany našich uživatelů může vypadat jako "vylemplovaná podpora". Děkujeme, že tohle chápete, a děkujeme za trpělivost, kterou s námi většina uživatelů stále má. A v neposlední řadě, pokud víte o někom, kdo by nám mohl s uživatelskou podporou pomoct, pošlete ho za námi! Pro nás vývojáře to je sice nevděčná práce, ale je na ní také spousta pozitivního a dá se při ní také mnoho nového naučit.
Nadřazený - Od Filip Vyskočil Dne 2016-11-04 17:31
OK, děkuji. Počkám tedy, až na mne přijde řada :-)
Nadřazený - Od NONES (>>>) Dne 2016-11-05 07:29
Já nevím, ale ať jsou jakékoliv problémy ... vždycky mne takovéto otevřené přiznání přijde jako rozumnější věc, než tajemné mlčení. Díky Vám, pane Čermáku, za upřímnost.
Abych pravdu řekl, čtu to raději tady a od někoho z členů týmu, než třeba v médiích (nedávno třeba v článku p. Peterky na LUPA.cz)
Nadřazený - - Od serych Dne 2016-11-05 10:59
Nebylo by dobré tu podporu tak trochu "distribuovat"? Myslím, že Omnii si koupili lidé, kteří vědí, proč to udělali, takže mnoho z nich je jistě na poměrně vysokém levelu odborných znalostí.

Což třeba založit WiKi, kam by majitelé Turrisů mohli psát různé své návody, tipy, rady a doplnění. Myslím, že by tak mohla začít vznikat poměrně bohatá technická dokumentace, která by mohla filtrovat dotazy na Turris tým jen na ty skutečně adresné. Samozřejmě by bylo príma, kdyby v takovém případě někdo z týmu občas obsah takové WiKi zkorigoval.

Každopádně dík za skvělý Turris a ten obrovský balík práce, který na něm Váš tým odvedl a stále odvádí!

Jakub Šerých
Nadřazený - - Od Pepe (>) Dne 2016-11-05 14:12 Upraveno 2016-11-05 14:17
Wiki už je v řešení téměř 5 měsíců -  https://www.turris.cz/forum/topic_show.pl?pid=10446;hl=wiki
Nadřazený - Od Václav Zbránek Dne 2016-11-07 15:29
Milý Serychu a Pepe
dovolil jsem si Vás oslovit mailem. Wiki projekt rozjíždíme a budeme rádi, když budete u toho.

S přátelským pozdravem
Václav Zbránek
Turris Community Manager
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / oficíální podpora - zkušenosti s rychlostí

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill