Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Obnovení spojení při krátkodobém výpadku proudu.
- - Od lzita (>) Dne 2014-05-09 10:34
Mám linku ADSL od O2 a ADSL modem nastavený jako bridge. Když dojde ke krátkodobému výpadku napájení (bohužel se mi to stává tak dvakrát do měsíce obvykle k ránu takže to většinou ani nezaznamenám) musím vždy zrestartovat Turris, aby znovu obnovil spojení přes PPPoE. Dříve - když jsem používal stávající modem tak linka po výpadku bez problémů sama naběhla.
Je to neříjemné hned ze dvou důvodů.
1) Pokud jsem na služební cestě - nedostanu se do domácí sitě na NAS
2) Pokud to ručně nenahodím, hned si počítáte hodiny do výpadku - a jak jsem koukal na včerejšek, stačí se s nějakou manipulací (snažil jsem se otestovat toto chování a nějak vyřešit tenhle problém) trefit do doby odesílání dat, a hnedle mi "přišijete" hodinku výpadku k "dobru" i když jde jenom o pár vypnutí a zapnutí zařízení. Takže když k tomu přidám další mně neznámé problémy, které jak se zdá neřešíte (viz Téma Zavazek na neustale pouzivani ), zdá se, že dodržet Vaše podmínky nepůjde. Stačí odjet na dovolenou, výpadek proudu, a můžu zahodit investice co jsem do routeru investoval a začít ho balit.....
Nadřazený - - Od lzita (>) Dne 2014-05-09 11:29
stačí se s nějakou manipulací (snažil jsem se otestovat toto chování a nějak vyřešit tenhle problém) trefit do doby odesílání dat, a hnedle mi "přišijete" hodinku

Omlovám se....tohle je neověřená informace, vycházející z toho že graf za tu hodinu byl celý červený...nicméně jak jsem zjistil, vy mi počítáte výpadek úplne každou hodinu 24 hodin denně......takže tedy pardóóón nemohu to ověřit.....
Nadřazený - - Od NONES (>>>) Dne 2014-05-09 11:55 Hlasů 1
Já bych také stál o detailnější vysvětlení, jaká metodika je použita na výpočet doby trvání výpadku. Nejsem na tom tak špatně jako Izita, ale mám v grafu jeden výpadek (v trvání 1 hod.), který byl přes den a není tedy možné, že by byl router nebo modem vypnutý. Mám také podezření, že to sebemenší výpadek v době odesílání hlášení počítá jako celou hodinu nedostupnosti.
Nadřazený - - Od Michal Vaner (>>) Dne 2014-05-13 11:21
Je to naopak. Pokud se router za danou hodinu vůbec neozve, tak je to výpadek. Pokud máte krátký výpadek, hodina je celá „zelená“. Vzhledem k tomu, že firewally se posílají co čtvrt hodiny a ucollect přibližně jednou za 5 minut, pak to opravdu muselo být něco delšího.
Nadřazený - Od NONES (>>>) Dne 2014-05-14 18:44
Dohledal jsem, co se ten den dělo. Dostal jsem od providera pevnou IP. Proběhl DHCP request a router dostal přidělenou pevnou IPv4. Během krátkého výpadku IPv4 konektivity se router přikonektil na api.turris.cz:5678 pomocí IPv6 (kterou mám získanou z tunelu SixxS pomocí AIYIA), ale na tomto spojení nebyl schopen nic vysílat. Po nějaké době (která byla pravděpodobně delší než měřená 1 hod.) se nějak obnovilo spojení na api.turris.cz:5678 přes IPv4 a vše začalo být OK.
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Obnovení spojení při krátkodobém výpadku proudu.

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill