Dobrý den,
myslím, že v zásadě jsou možné dva způsoby řešení.
Buď pomocí cross-kompilátoru: podobně jako jste vytvořil na jiném počítači Hello word (v jazyce C) tak, že jde spustit na Turrisu, kompiloval byste programy v nějakém jiném jazyce. To bývá obyčejně jednodušší, ale musel byste vytváření cross-kompilátoru rozšířit o podporu pro další jazyk kromě C a C++, což znamená zasahovat do pravděpodobně relativně složitých vnitřností buildovacího procesu. Příklad kompilace tímto způsobem (v podporovaném jazyce) je třeba tady:
https://www.turris.cz/forum/topic_show.pl?pid=1729 (včetně příkladu některých nástrah).
Nebo pomocí nativního kompilároru: to je řešení, které zmiňujete. GCC je na podobnou situaci připravené (při konfiguraci lze detailně uvést co, čím a pro co se má kompilovat) a je napsané v jazyce C, pro který cross-kompilátor máte. Inspirovat se můžete projekty LFS a CLFS
http://www.linuxfromscratch.org/ -- ručně vytvářejí celý linuxový systém, což je docela poučné. Je ale otázka, zda OpenWRT a Turris používají čistou verzi GCC. Mám podezření, že můžou doplňovat nějaké patche, které byste musel z buildovacího procesu vypreparovat. Také byste na Turris musel dostat některé součásti jiných balíčků, které se standardně neistalují (přinejmenším hlavičkové soubory).
Nejsem si však jistý, že GCC umí kompilovat JS, mám dojem, že obsahuje podporu pouze pro Javu. (V mém případě se OCaml nekompiloval přímo pomocí GCC, takže nepodpora OCaml v GCC nevadila.) Možná by Node.JS spustitelné pomocí první metody na Turrisu byla snažší cesta. Na druhou stranu, kdyby se vám podařilo vytvořit balíček s nativní verzí GCC, řadě lidí by to mohlo usnadnit život, protože kompilovat něco přímo na Turrisu by bylo snazší.