Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Problémy s latencí
- - Od Daniel Komrska Dne 2015-01-15 08:32
Dobrý den,

poslední dobou mám problémy s připojením k Internetu.

Do Turrisu jsem si doinstaloval další wifi kartu, zpustil DLNA server a nainstaloval Majordomo.

Od té doby moje internetové připojení řečeno slovy Horáce "Hogo Fogo" Badmana "chřadne, chřadne až uchřadne".

Rozhodl jsem se tedy pro radikální krok a Turris vyresetoval do továrního nastavení dle postupu uvedeného v dokumentaci. (WIFI kartu jsem nechal instalovanou, ale neaktivoval jsem ji)

To zafungovalo, žel jen na několik hodin.

Současné chování je následujíci:
1) Restartuji router
2) Na tabletu spustím "speedtest.net" -> PING 3 ms
3) Po cca 4 hodinách test opakuji -> PING 40 ms
4) Po dalších 8 hodinách je výsledek testu buď "Latency Test Failed" a nebo "There are network issues".
5) Když router restartuji tak to zase chodí "jak z praku"

Máte někdo nějaký nápad do jakého logu se dívat aby se mi podařilo odhalit příčinu problému?

Díky!
Nadřazený - - Od Jan Čermák (>>) Dne 2015-01-15 12:49
Dobrý den,

chápu správně, že se router takto chová i s jednoduchou konfigurací, kterou jste nastavil v průvodci po restartu? Čili nemáte doinstalované žádné balíčky nebo upravenou nějakou specifickou konfiguraci?

V první řadě bych vyzkoušel, zda se tento problém týká i zařízení připojených k routeru kabelem a zda se ping na nějakou externí službu takto zvyšuje i při pingání přímo z routeru. Dále bych zkontroloval, zda nebudou vidět nějaké anomálie ve využití paměti, počtu spojení nebo v systémovém logu - to by mělo být vidět i na první stránce po přihlášení do LuCI (vyjma toho syslogu).
Nadřazený - Od Daniel Komrska Dne 2015-01-15 19:10
Ano, chápete správě že Turris momentálně běží s jednoduchou konfigurací a žádné balíčky jsem nedoinstaloval.

Zkusil jsem opět prověřit aktuální stav a stalo se něco neočekávaného. Vypadlo WiFi připojení. Viděl jsem SSID, ale neby jsem schopen se připojit.

Připojil jsem se tedy drátem a zjistil, že router normálně běží, tedy až na tu WiFi. V syslogu jsem našel následující zprávu:
2015-01-15T18:34:06+01:00 info hostapd[]: wlan0: STA 28:37:37:14:4d:a1 IEEE 802.11: disconnected due to excessive missing ACKs
2015-01-15T18:34:36+01:00 info hostapd[]: wlan0: STA 28:37:37:14:4d:a1 IEEE 802.11: deauthenticated due to inactivity (timer DEAUTH/REMOVE)

V kernel logu vidím následující:
[44122.320877] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_UP): tmp.wlan0: link is not ready
[44125.875638] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_UP): tmp.wlan0: link is not ready
[44125.881750] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x001!
[44129.439280] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_UP): tmp.wlan0: link is not ready

Pomocí LuCi jsem wifi adaptér vypnul a zapnul a vše se opět rozběhlo.

Zkoušel jsem googlovat a našel tohle což celkem odpovídá popisu mého problému:
https://dev.openwrt.org/ticket/15464

Jsou tam odkazy na nějaké patche, ale nejsem dostatečně odvážný na to je zkoušet...

Máte nějaké doporučení jak postupovat?
Nadřazený - - Od Daniel Komrska Dne 2015-01-15 20:46
Tak se mi opět podařilo dostat se do původně popsaného problému.

Zkusil jsem PING na seznam.cz ze svého počítače připojeného WiFi:
--- seznam.cz ping statistics ---
29 packets transmitted, 11 packets received, 62.1% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 2.964/83.346/182.804/56.779 ms

Když zkusím ze svého počítače PINGnout Turris, tak to vypadá takhle:
--- 192.168.155.1 ping statistics ---
30 packets transmitted, 20 packets received, 33.3% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 2.267/65.566/209.327/61.304 ms

Přímo z Turrise vypadá ping na seznam.cz následovně:
--- seznam.cz ping statistics ---
43 packets transmitted, 43 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 0.651/0.912/1.625 ms

Využití paměti vypadá takhle:
Total Available  2002464 kB / 2076360 kB (96%)
Free  1965204 kB / 2076360 kB (94%)
Cached  37260 kB / 2076360 kB (1%)
Buffered  0 kB / 2076360 kB (0%)

Spojení vypadají následovně:
UDP:  490  Average:  465  Peak:  932
TCP:  15  Average:  14  Peak:  34
Other:  0  Average:  0  Peak:  1

V systémovém logu jsem našel následující ale nevím jestli to má vliv na funkci:
2015-01-15T20:12:02+01:00 err kernel[]: [49386.885240] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x10c!
2015-01-15T20:12:51+01:00 err kernel[]: [49436.054939] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x008!
2015-01-15T20:13:01+01:00 info cron[7563]: (root) CMD (/usr/bin/rainbow_button_sync.sh)
2015-01-15T20:13:08+01:00 err kernel[]: [49453.093061] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x008!
2015-01-15T20:13:18+01:00 err kernel[]: [49462.350269] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x008!
2015-01-15T20:13:26+01:00 err kernel[]: [49470.873461] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x008!

Ukazuje to na něco? Tedy kromě toho že je tam nějaký problém...
Nadřazený - - Od Jan Čermák (>>) Dne 2015-01-16 11:06
Dle Vámi zaslaných informací to vypadá, že je tedy problém s driverem pro WiFi. V příští verzi Turris OS, jehož vypuštění nyní věnujeme maximum úsilí, by mělo být zahrnuto poměrně velké množství patchů pro driver ath9k, který se používá pro WiFi kartu, která je v Turrisu nainstalovaná. Někdy pomůže vypnout WMM mód (více v tomto tématu), ale není to řešením všech problémů. Zkuste, zda se něco změní, jinak budete muset ještě chvilku počkat na novou verzi systému a doufat (stejně jako my), že se problém opraví.
Nadřazený - Od Daniel Komrska Dne 2015-01-16 21:30
Díky za odpověď a.

WMM mód na můj problém nemá vliv.

Budu se tedy těšit na verzi 2.0 a doufat v opravu.

Mimochodem, pokud hledáte kandidáta na vyzkoušení nové verze, tak se hlásím. Posledních několik let pracuji jako tester SW, jelikož mám "vlohy" na přitahování problémů. :-)
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Problémy s latencí

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill