Dne jsem měl jakési problémy s Turrisem. Najednou z ničeho nic přestal reagovat. Všechno svítilo.
Po restartu to nejprve vypadalo dobře, ale po čase se rozsvítili všechny LED jako červené. Ping nefungoval. Po několika restartech mi došlo, že jde asi o jeden ze skriptů, který v případě nedostupnosti WAN rozsvítí vše na červené. Tak jsem to nechal a po pár minutách začal ping fungovat. Přihlásil jsem se na Turris a zjistil jsem, že nefunguje WAN port. Zkusil jsem linku napřímo, fungovala, ale po připojení do portu Turrisu nesvítil link.
Začal jsem obviňovat hardware a připravoval se na MultiWan, ale neběžely mi porty LAN2-5, nikdy jsem je dříve nepoužíval. Při konfiguraci položky switch mne napadlo, co takhle zkusit po nastavení VLAN reboot, no a začalo to chodit.
Mezitím mi asi po 2 hodinách od začátku náhle začal fungovat WAN port a objevil se link vzadu na portu. Kabelem to není.
Multi Wan jsem tedy ani nenakonfiguroval, vše vypadá funkční kromě jedné věci. LED diody LAN portů jen svítí, neblikají a svítí všechny. Zkoušel jsem se podívat i na rainbow a do skriptů, ale je tam auto, takže by to mělo blikat a navíc jen ty porty, které jsou zapojené, tak jako to bylo dříve. Neporadíte mi, v čem by mohl být problém?
Jinak i po restartu už teď WAN port funguje a reaguje při zasunutí, vysunutí kabelu očekávaným způsobem.
Příběh dnes pokračuje. Náhle dnes, možná přesně po 3 týdnech od první závady, přestal fungovat internet. Opět nefungoval WAN port, ani neblikal. Restart nepomohl, ale znovu začaly blikat LAN LEDky pouze na připojených portech. Zkusil jsem na půl hodiny Turrise vypnout, takže vychladl a po naběhnutí vše funguje, jako tomu bylo do doby před 3 týdny. Domnívám se, že v Turrisu je vadný hardware, ale nevím co s tím a ani nevím, na koho se obrátit, tady se mi nikdo s podpory neozval.
Zkuste napsat řešitelům do CZ.NIC přímo emailem na adresu "tech.support@turris.cz" nebo "info@turris.cz"
Pokud máte podezření na HW závadu routeru, zajistí Vám jeho prověření a případnou opravu nebo výměnu.