Vážení pánové. Mohli byste se tedy laskavě domluvit jak to tedy vlastně je a bude ?
Viz předchozí příspěvky, kde Máňa říkala, že to číslo ve statistikách není směroplatný.
Máme zde na fóru brát vyjádření lidí označených jako "Člen týmu" jako že to je "jedna Máňa povídala ? " Co je tedy podle Vás směroplatné ???!!!!!!
Objem přenosu dat se Vám nezdá v jakém ohledu?
No nezdá se mi mechanismus vyhodnocení dat, kdy na jednom grafu vidím že modem za den přenesl 1200/961 MB dat, firewall zachytil 5626 paketů a přesto jste vyhodnotili tento den jako 24 hodinové porušení smlouvy. Takže tam máte asi něco špatně! A je mi fuk jestli to je způsobeno Vámi, mnou nebo nějakou Máňou, já takovej problém chci vyřešit a ne se handrkovat , jestli to vzniklo u Vás nebo u mne a samozřejmě bych předpokládal, že takovýhle (ne)výpadek se vymaže a do limitu, který je mimo jiné i na plánované odstavení routeru z různých důvodů se mi počítat nebude.
Pro mně je zásadní tento bod smlouvy:
6.1.
Nájemce se zavazuje užívat Zařízení jako hlavní přístupový bod pro komunikaci se sítí internet, v souladu s jeho účelem, po celou dobu trvání nájmu, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, a to nejpozději od okamžiku instalace Zařízení nebo do 14 dnů od jeho převzetí podle toho, která z těchto okolností nastane dříve. Užíváním Zařízení se rozumí, že zařízení musí být dostupné ze sítě internet.
A tak to u mně je, já zařízení neodpojuju, internet používám denně v průběhu celé doby a pokud mi vše funguje jak má nevidím důvod proč bych se měl starat o něco jiného. Samozřejmě že nepůjdu a nebudu Vám vypínat Vaše udělátka, ale rozhodně se nehodlám klepat strachy něco nastavit protože pokud Vám něco nebude fungovat začete mne honit že jsem router vypnul. Zrovna tak - dokud nevyřešíte problém s obnovením provozu po výpadku napájení v kombinaci s ADSL modemem, tak nehodlám akceptovat žádné započítávání výpadků tímto způsobené.
Dále zvažte i ten problém, že pokud tedy někomu přestane fungovat ten Váš uCollect, ale vše mu fungovat bude, pak by mělo přijít z Vaší strany nějaké upozornění a měli byste tomu uživateli nějak pomoci s nápravou a ne mu jen započítávát výpadek. Já mám už dnes započítáno 705 hodin výpadku a pokud bych si toho sám nevšimnul, žil bych s tím že je vše v pořádku a na Vaši následnou výzvu k vrácení routeru bych koukal jako jelen.
Rád bych tedy aby bylo jasno zda hodláte postupovat dle vyjádření pana Košaty který píše :
dovolte mi, abych Vás nejprve ujistil, že k výpadkům posílání dat budeme přistupovat rozumně, jako k problému, který je třeba řešit. Nebudeme tedy např. hned automaticky posílat vymahače dluhů, aby Vám router sebrali, ale vždy se pokusíme zjistit, v čem je problém a řešit ho. Pokud zjistíme, že se jedná o technickou závadu (ať už na Vaší nebo naší straně), není nic jednoduššího než daný čas na naší straně prostě "smazat".
nebo budete číhat na chybu uživatele podle pana Čermáka :
pokud někdo úmyslně či neúmyslně vypne např. uCollect, jedná se o porušení smlouvy a výpadek se započítává právem
Nevím jak pro ostatní účastníky projektu, ale pro mne je tohle velmi zásadní otázka a jsem velmi překvapen že vůbec tohle hrozí a upřímně řečeno, tyhle dohady velmi snižují moji důvěru v tenhle projekt.
Ve smlouvě mimo jiné je, že CZ.NIC může bez jakéhokoli důvodu od smlouvy odstoupit (s měsíční výpovědní lhůtou):
Nájemce i pronajímatel jsou oprávněni tuto smlouvu kdykoliv vypovědět písemnou výpovědí, a to i bez uvedení důvodu. Výpovědní doba v takovém případě činí 1 (jeden) měsíc a počíná běžet dnem doručení výpovědi druhé smluvní straně.
Takže to, zda porušujete nebo neporušujete smlouvu, je celkem irelevantní. Bude záležet jen na CZ.NIC, jak danou situaci posoudí a jak se k tomu postaví. Právo rozhodnutí je čistě na straně CZ.NIC. Pokud se rozhodne, že chce Turris vrátit, tak s tím nic nenaděláte, i když jste smlouvu nijak neporušil. A naopak, pokud smlouvu porušíte, CZ.NIC nemusí chtít router vrátit.
PS: Také nemám z takovéto formulace smlouvy radost, ale nic s tím nenadělám. Lze jen doufat, že nekorektní jednání by CZ.NIC pokazilo pověst a tedy se bude snažit chovat korektně a v "duchu" smlouvy.
Bude záležet jen na CZ.NIC, jak danou situaci posoudí a jak se k tomu postaví.
No a o to mi právě jde. Ujistit se jestli po nás "půjdou" nebo jestli to bude v duchu spolupráce. Zatím jsou vyjádření čelnů týmu velmi rozporuplná. V mém případě sice tvrdí že je chyba na jejich straně, nicméně žádnou činnost ze strany NIC nezaznamenávám a výpadky narůstají o 24 hodin denně. Předpokládám, že tento můj konkrétní problém se vyřeší, ale pokud se mají limity vztahovat i na nějaké nezaviněné a neúmylsné chyby, na výpadky spojení způsobené krátkodobým výpadkem proudu a podobně pak svoje setrvání v projektu možná raději přehodnotím.
Dobrý den, je to velmi jednoduché. Základní premisou naší spolupráce je dobrá vůle obou stran. My chceme, aby Turris provozovalo co nejvíce uživatelů a aby se tak sbíralo co nejvíce relevantních dat. Pokud tedy dochází k výpadkům, chceme vědět, proč to tak je - a to ne kvůli tomu, abychom označili a obvinili viníka, ale proto, abychom problém odstranili. Limity, uvedené ve smlouvě, jsou primárně určené pro případy, kdy data přestanou chodit a uživatel nespolupracuje, objeví se z jeho strany nějaká neopravitelná překážka apod.
Dovolte mi, abych Vás ještě jednou ujistil, že Vaši situaci řešíme a router Vám rozhodně nehodláme násilím odebrat. To, že to není zvenku vidět, neznamená, že by se problémem nikdo nezabýval. Zkuste tedy prosím prozatím ignorovat fakt, že Vám náš systém ukazuje velké výpadky, a pojďme problém věcně vyřešit. Statistika se dá snadno opravit.
Ohledně výpadků ADSL modemu, doufal jsem, že se najde někdo z dalších uživatelů fóra, kdo bude schopen poradit. Bohužel není v našich silách tuto záležitost samostatně řešit - ADSL nepoužíváme a nemáme k němu v kanceláři ani přístup. Určitě by pomohlo, pokud byste mohl popsat jaký ADSL modem máte, jak je nastavený a v případě výpadku byl schopen dodat nějaké logy z routeru Turris.
Pokud jde o souběh výpadků a odesílání statistických informací, spočívá to v tom, že sledujeme několik služeb, které posílají data a detekujeme výpadek na všech. To že jedna z nich běží ještě neznamená funkční sběr dat.
p.s.- Omlouvám se za kolegovu poznámku o Máně - šlo o pokus odlehčit atmosféru tohoto vlákna, který se nepodařil. Oceňuji ale jeho pokus, protože odlehčení a větší nadhled by diskusi určitě prospělo.